pondělí 6. března 2017

Universal Studios Hollywood II

Přestože hlavní atrakcí byl pro mě jednoznačně svět Harryho Pottra, šla jsem se samozřejmě kouknout i na ten "zbytek". Mimoňi, The Simpsons, Jurský park, Shrek a Studio Tour.
Bylo tam toho více, ale některé věci jsem buď neznala, nebo jsem tam jít nechtěla.




Nejvíc ze všech jízd se mi líbila jízda Jurským parkem. Asi to bude tím, že byla jediná, ze které mi nebylo špatně haha. Na svou jízdu jsem vyrazila tři minuty po otevíračce tohoto úseku na poloprázdném člunu v první řadě.



Dinosauři kolem nás se pohybovali a z jejich hub na nás stříkala voda.
Hrála k tomu hudba a na začátku tam taky byl nějaký proslov.


Nevím, kvůli čemu, ale jednou jsem leknutím vykřikla. A to rozhodně nepatřím mezi uječené lidi, jak mnozí z vás vědí.


Tady tihle se rvou o popcorn. Hýbali se a vydávali zvuky.


Na konci projížďky člunem parkem jsme dojeli k tomuto.


Tam nás vystrašil velkej díno a pak už jsme jen padali. Resp. jsme na tom člunu sjeli docela prudký kopec, což zapříčinilo to, že nás opravdu kvalitně obstříkla voda.


Bylo mi líto, že jsem na tuhle jízdu první den nešla víckrát - na druhou stranu nebylo zas až takové teplo, abych mohla být pořád mokrá - navíc i ten člun je mokrý, sedíte na vlhké sedačce :-D
No a druhý den, to jsem měla vody až až, a navíc tuhle atrakci druhý den zavřeli (kvůli tomu dešti).


Další jízda byla The Simpsons Ride, která byla ještě víc na poblití, než Harry Potter.

Odehrávala se v Krustylandu. Když jsme čekali v řadě na jízdu, promítali nám video o tom, jak jsou Simpsonovi v zábavním parku, a chystají se na svou jízdu. Maggie na to byla moc malá a proto ji hlídal děda - ten u toho ale hned usnul a Maggie vlezla do nějakého radioaktivního prostředí a příšerně vyrostla - zápletka.



Seděli jsme v takovém "autu" - asi něco jako na fotce dole, akorát to bylo myslím pro 8 lidí. Jeli jsme se Simpsnama po obrovské horské dráze - samozřejmě nejeli, seděli jsme v tom autě, ale naprosto dokonale to simulovalo tu jízdu, pak se ta dráha nějak rozpadla - takže prudký pád - pak dopad na zem - chvíli nás cucala, kvůli radioaktivitě obrovská, Maggie jako svůj dudlík - takže jsme se prudce pohybovali dopředu a dozadu a když Maggie zjistila, že nejsme její dudlík, tak nás odhodila a tím, jak dudlík vyplivla, tak nás obstříkla voda a tak dále. Celé to trvalo asi 10 minut a musím říct, že mi bylo docela špatně :-D ale stejně jsem pak šla ještě jednou.






V Lard Lad Donuts prodávali monstrózně veliké donuty - tak veliké, že to už bych ani já nezvládla.





Tahle fotka dole je z druhého dne.


Jela jsem taky na Studio Tour - vůbec jsem nevěděla, do čeho jdu, jen jsem tak nějak šla s davem, ale rozhodně to stálo za to! Byli jsme vyvezeni mimo ten areál atrakcí a 45 minut jsem projížděli mezi kulisami, kde se opravdu natáčí filmy, a mezi těmi jednotlivými studii, zvukovými, světelnými a mezi jednotlivými scénami.


Jedna z věcí byla simulace filmu King Kong. Já ten film teda neviděla, ale pere se tam gorila s dinosaurama. Vjeli jsme do obrovské "garáže" - celý ten vláček asi 4 vagóny, zhasla světla a my měli 3D brýle. A pak jsme přihlíželi té bitvě gorila dinosaur, akorát že jsme vlastně byli v té bitvě - zase to s námi házelo na všechny strany a pořád na nás lítaly "sliny" toho dína nebo té gorily.

Je to vlastně 360 stupňové 3D - všude kolem vás. Na svých webovkách o tom píšou "takes 3D into next level" (posouvá 3D na další level) a asi musím souhlasit, bylo to hodně opravdové, hodně intenzivní zážitek. Taky píšou, že je to největší 3D instalace na světě. Na každé straně jedna masivní obrazovka a jedna je prý velká jako 16 obrazovek v kině. 

Ilustrační snímek:


Taky jsme projížděli mezi mnoha kulisami, ať už to byly budovy z New Yorku anebo třeba z Evropy - jedna část byla např. pojmenována Malá Francie.


Měli jsme možnost vidět některá slavná filmová vozítka.


Kromě tohoto z Jurského světa třeba taky auta z Flinstounů nebo z Rychle a zběsile.


Chtěla bych umět popsat, co všechno jsem tam zažila, ale jde to hrozně těžce :-D Tady ta fotka nahoře - zase jsme vjeli do něčeho jako obrovská garáž - studio pro ukázku zvukových a dalších efektů - a najednou se strop propadl a ze stropu na nás spadlo tohle. Potom tam "propukl požár" a vypadalo to opravdu opravdově a pak týpek náš průvodčí říká "má někdo chuť na trochu vody?" a z druhé strany se začaly řítit masy vody, které stříkaly až na nás a týpek říká, ať se nebojíme, že je to jen filmová voda.
Spousta těch efektů - WOW!


Tady tahle fotka - nahoře - díval se někdo z vás někdy na Zoufalé manželky? Tohle je Wisteria Lane, ta ulice, kde všichni bydleli.


Kulisy z Grinche!


A tohle je ze Spielbergovy Války světů.

Pak nám ještě ukazovali pod širým nebem, jak si umí vytvořit umělý déšt a potopu - to bylo hodně působivé, z kopce se najednou začaly řítit masy vody a já se hrozně bála, že mě to celou obstříkne, ale naštěstí jen pár kapek.


Shrek se odehrával ve velkém sále, kde se hýbaly sedačky, zase stříkala voda a zase jsme měli 3d brýle. Byla to velká sranda, byl to něco jako minifilm, vytvořen speciálně pro park. Ale 3D ve srovnání s King Kongem velká bída:-D 


Tohle byl nejlepší skořicovej šnek, co jsem kdy měla. Většina lidí si to kupovala do dvojice, ale mě nedělalo problém, sníst to sama:-D Byla tam ohromná spousta skořice, asi tolik, jako dávají v Albertě v Česku do 100 ks skořicových šneků haha. Moje cestování o samotě je dost fyzicky náročné, proto jsem doplňovala energii při každé příležitosti :-D druhý den jsem měla rozpečený banánový chlebíček ze Starbucks, mňaaam!!! Když jsem ucítila, jak je teplý, tak jsem ho ani nechtěla fotit, aby mi nevychlad:-D

Druhý den příšerně pršelo, jak už jsem několikrát zmínila, ale přesto se mi moc nechtělo jít domů (1) protože ubytování jsem měla příšerné s příšernými lidmi, kteří mi snědli čoko preclíky (2) protože jsem tušila, že cestou "domů" příšerně zmoknu.

Boty jsem měla celé promočené už v parku. Asi 15s potom, co jsem park opustila, jsem měla celé promočené i kalhoty. Myslím, že jsem si vybrala ten úplně nejhorší moment. Deštník jsem musela držet za tu kostru nahoře - každou rukou na jedné straně - aby neuletěl. Zaručoval mi alespoň hlavu v suchu. Musela jsem dojít na bus, který jezdí ze Studií k metru. Nevěděla jsem, jak často to jezdí, ale viděla jsem tam stát bus pro zaměstnance, tak jsem k nim doběhla a se slzama v očích se jich ptám, jestli by mě prosím mohli vzít k metru. A oni že jo. Asi jsem vypadala hodně zoufale. Jak jsem usedla na sedačku, tak jsem se rozbrečela:-D - trochu úlevou z toho, že jsem pod střechou, trochu zoufalstvím z toho, že je ještě velká část cesty předemnou - byla to vážně síla.

Když jsem vystoupila z toho busu, tak foukalo ještě víc, než kdy předtím, což zapříčinilo, že mi uletěla čepice z hlavy. Už jsem si představovala, jak budu muset jet znovu do Montrealu koupit si novou, ale nakonec jsem ji chytila. Po vystoupení z busu jsem musela jít ještě asi pět minut k metru a to přes most nad cestou - kde foukalo ještě víc:-D

Pak už to bylo docela ok. Cesta z metra "domů" trvala asi 15 minut pěšky, ještě jsem se, už rezignovaně celá mokrá, stavila v supáči pro večeři - avokádové sushi a mandlová hershey čokoška, ale už nepršelo a nefoukalo tak šíleně, jako u těch Studií - ony jsou totiž v těch Hollywoodských kopcích.

"Doma" jsem zjistila, že mám mokré i peníze, schované v peněžence v batohu.

Druhý den už bylo ticho po bouři a dokonce občas i svítilo sluníčko, ale všude na cestách byly popadané obrovské kusy palem.

Zážitek na celý život.

2 komentáře: