úterý 10. ledna 2017

Dave Simpson

První hodina bylo trošku děsivá, ale zároveň super srandovní. 
Entrepreneurial Finance. 
Myslela jsem si, že se to vyslovuje "Entpjneurijl" jenže vono je to zjevně "entjpl" :D 
(berte to s rezervou, prostě se to vyslovuje příšerně krátce na to, kolik to má slabik)
Profesor David Simpson.
Tady si o něm můžete přečíst na anglické wikipedii - odkaz
A tady na stránkách Ivey - odkaz
Bohužel obojí anglicky.

Dave Simpson je bývalý profesionální hokejista, který byl draftován do NHL a vypadá to, že má nekonečnou zásobu historek na toto téma.
Říkal nám třeba, že když mu bylo 16, dělal celý jeho hokejový tým nějaký inteligenční test v Minesotě. Prý to zvládnul jako jediný a na to mu ten člověk u té zkoušky řekl, že vzhledem k tomu, že to zvládnul, tak je jasné, že profesionálním hokejistou nikdy nebude - že je na to moc chytrý.

Je to podnikatel tady v Londýně, kupuje a prodává podniky, ale ne jen tady v Londýně. Říkal třeba, že jak jednou prodal Golf Club a koupil něco s ropou v Saskatchewanu, tak s ním jeho dcera nemluvila, protože měla ráda ty golfové vozíky. V Entrepreneurial Finance se prý budeme učit Deal-making. A ta děsivá část - na konci semestru se ve většině předmětech píše 4 hodinová esej - zkouška. Ale tady ne. Dave nám dá nějakou případovou studii nějaké firmy a my na základě nějakých rozvah nebo co budeme muset vypočítat, za kolik bychom to koupili nebo něco na ten způsob. Říkal, že po nás bude chtít jen 2 čísla, že ho vůbec nezajímá náš postup nebo mezivýpočty, že buď ta čísla máme, nebo ne a že jestli to někoho děsí, tak ať si ten předmět odhlásí a zapíše si něco, kde se může vypsat v eseji. Hodně mě to děsí, ale zůstávám, je to asi dobrá výzva.

Mám ho taky ještě na jeden předmět - Leading Family Firms, takže se s ním budu vídat 4x do týdne.
A rodina je další věc, o které má zřejmě nevyčerpatelnou zásobu historek. Říkal nám, že se naše hodiny budou zřejmě trochu posouvat, protože musí být na každém zápasu své dcery, protože jak byl malej, tak jeho otec nebyl moc "around" jakože tam nebyl pro něj a mu to vadilo, a proto se chce ke svým dětem chovat jinak. Což mi přijde super.

Říkal nám, že cílem rodiny (Task of Family) je "to raise responsible adults, who have high self esteem and can function independently in their world". Hrozně se mi to líbí.

Zítra mám zase Entrepreneurial Finance a pak večer tříhodinovku "Leadership and Communication" - to si ještě musím načíst nějaké věci.

Žádné nové fotky nemám, dneska děsně prší. Někde jsem se dočetla, že je Londýn místem s jednou z nejvyšších vlhkostí vzduchu v celé Kanadě. A je to fakt super, protože mi úplně zmizel ekzém, který mě trápil asi od září až do konce prosince. Akorát dneska pršelo na asi 20 cm sněhu, což není zrovna super, především u přechodů, kde pak šlápnete třeba do 15 cm hluboké kaluže a máte to v botě. Taky jsem na té břečce uklouzla a narazila si zadek a dlaně.
Už jsem byla 3x v posilovně, moje nejoblíbenější činnost je vzít si podložku na cvičení a jen na ní ležet a sledovat ostatní.
A dnes jsem si konečně koupila SŮL!!! Devět dní jsem "vařila" bez soli a chutnalo to fakt hrozně, akorát jsem tam vždycky dala trochu másla, protože tady v Kanadě je většinou máslo solené, ale moc to nepomohlo. Sůl nad zlato.

Žádné komentáře:

Okomentovat