pondělí 30. ledna 2017

Brzy budou prázdniny.

Včera jsem byla skoro celý den doma (kromě hodiny v tělocvičně) a plánovala si cestování na dva týdny volna, které začínají příští víkend.

Vypadá to, že se vydám do USA. Ne, že bych nějak zbožňovala Ameriku, to vůbec ne, ale chci se někde trošku ohřát. Snad to všechno klapne. Plánovat cestování je vážně náročné. Třeba se mi povedlo koupit si lístky z místa A do místa B, kdy bus do místa B přijíždí pět minut POTÉ co odjel další bus z místa B do místa C. Nevratný lístek (protože jsem kupovala nejlevnější variantu). Další autobus ten den nejede. Ale klid, je to jen Detroit, jedno z nejnebezpečnějších měst USA. Haha. Babičko neboj prosímtě, dám na sebe pozor, nějak to dopadne!!!

Ještě jsem ani jednou v Kanadě nevybírala z bankomatu. Brzy budu muset, v peněžence mám 1 dolar. Jakože téměř všechno se dá platit kartou, ale asi si s sebou do Montrealu povezu nějakou hotovost pro jistotu.

Po prázdninách pojedu tak maximálně do Toronta na víkend a celý duben (škola končí na konci března, letenku domů mám na 30. duben) budu sedět tady v londýně na zadku a budu snídat, obědvat a večeřet Kraft Dinner (porce za 50 centů).

Pokud o mě má někdo starosti, tak rozhodně berte všechno trochu s nadsázkou, musím to psát zajímavě, aby to zaujalo čtenáře ;) Určitě se o sebe nějak postarám, Když si chci holt užít prázdninky (i přestože to plánuju tak lowcost, jak jen to jde), tak pak musím někdy trpět, rovnováha v životě je velmi důležitá!!!

Začlo konečně zase mrznout a sněžit. A dnes jsem z okna pozorovala pět srnek běhajících pořád dokola a dokola. Slepice (jako ty srny) přeběhly cestu a dostaly se do pasti, odkud by zase musely přeběhnout cestu. Tak pořád jen běhaly dokola a dokola. Ale bylo to hezké.

Zítra je úterý - den na nákup jídla. Ale asi tentokrát nepůjdu do supáče, jen si v nějakém obchůdku pořídím chleba a banány, protože (1) kdo šetří má za tři (babičko neboj, rozhodně jím a jím dokonce 4 - 5 krát denně a taky maso!!!) (2) ve čtvrtek večer odjíždím směr Ottawa a vrátím se až v pondělí kolem poledne. A v Ottawě, Montrealu a Quebecu mám velkolepé jídelní plány - lívance se slaninou a javorovým sirupem, poutine, montrealský sendvič s uzeným masem, bagely a další prasečiny.

Dělali jsme dnes ve škole nějaké cvičení. Byli jsme držiteli "convertible debentures" (dluhopisy, které se dají převést na podíl na vlastním kapitálu podniku) a měli jsme se rozhodnout, jestli je umoříme nebo převedeme na vlastní kapitál. Jasně že tomu nerozumíte, protože to překládám z angličtiny a zřejmě to nedává smysl, pointa je, že je to příšerně těžká angličtina, samá investorská slovíčka typu vlastní kapitál (což je ještě to nejjednodušší) a měli s tím problém i Kanaďani! Dave Simpson ke mě přišel, poplácal mě po zádech a říká mi "Are u ok?" tak mu říkám jojo, doma si k tomu vezmu slovníček. 
Ale jinak to bylo hezké cvičení, takové logické, které by se mi v českém jazyce moc líbilo, je to takový ten typ, kdy musíš dávat pozor, abys nezapomněl na nic ze zadání - všechny podmínky výjimky a tak a pak jen provedeš matematiku na úrovni páté třídy základní školy a je to. To říkal Dave, že to nechával počítat své dcery, když chodily do páté.
Jo a je to to cvičení, co budeme dělat na konci semestru - to, kde po nás chce dvě čísla - kolik dostaneme peněz, pokud si necháme proplatit (umořit) ty dluhopisy, které se dají taky převést na podíl na vlastním kapitálu anebo pokud je převedem na vlastní kapitál. Já vím, že to není moc záživné čtení, ale pomáhá mi to uvědomit si, o co vlastně jde, když o tom píšu haha.

Taky jsme sledovali nějaké videjko vysvětlující americkou finanční krizi 2008 (a posléze světovou žejo) a tak hezky jako v tom videu jsem to ještě neviděla vysvětlené nikdy, a to jsme se o tom na VŠE bavili už tak stošestkrát. A Dave se ptal, jestli si myslíme, že se to může stát zase. A správná odpověď byla, že ano, protože lidé jsou děsně chamtiví. Taky se ptal, jestli jsme viděli film The Big Short (Sázka na nejistotu) - přihlásili se myslím všichni kromě mě. Tak jsem si to našla a vypadá to zajímavě, ale bojím se stahovat si film v Kanadě, ještě mě vyhostí ze země!

Ve čtvrtek v baru jsem měla smažené mac and cheese koule, rozdávaly se tam zdarma jako minule burgery. Dokážete si to představit? Mac and cheese jsou makaróny se sýrem. Takže mac'n'cheese koule jsou smažené makaróny se sýrem. Ti Kanaďani jsou vážně blázni.


1 komentář:

  1. Barun, dá se někde sehnat to videjko? Mně finanční krize taky stále částečně uniká :D

    OdpovědětVymazat